سیم و کابل برق

زمان زیادی است که سیم و کابل جای خود را در میان کسب‌وکارها پیدا کرده است و تلاش کرده تا روی کیفیت کارها اثر مثبتی بگذارد. برندهای مختلفی مانند سیم و کابل خراسان افشارنژاد نیز در این حوزه تلاش کرده‌اند تا با توجه به نیاز بازار بهترین محصولات را به دست مشتریان خود برسانند. به همین خاطر همیشه در حال ارتقای محصولات با توجه به کیفیت‌های ملی و بین‌المللی بوده‌اند.

برای انتقال جریان الکتریکی از سیم و کابل استفاده می‌کنند و هر اندازه که کیفیت این محصولات بالاتر باشند کار انتقال به‌درستی و بدون مشکل انجام می‌شود. برای بخش‌های مختلف نیز با توجه به نیاز و اهمیت موضوع کیفیت سیم و کابل دستخوش تغییر می‌شود و محصول کاملاً مناسب با هدف مانند کابل زمینی تولید می‌شود تا مشکلی در روند اجرای کار رخ ندهد.


لیست محصولات


لیست برند ها

سیم و کابل برق

بهترین قیمت محصول

تضمین اصالت کالا​

ارسال به تمامی نقاط

مشاوره رایگان

برند های سیم و کابل برق

سیم و کابل البرز الکتریک نور

سیم و کابل البرز الکتریک نور

سیم و کابل خراسان (افشارنژاد)

سیم و کابل خراسان (افشارنژاد)

سیم و کابل سیمیا

سیم و کابل سیمیا

سیم و کابل سیمکو

سیم و کابل سیمکو

سیم و کابل رسانا

سیم و کابل رسانا

با کارشناسان ما در ارتباط باشید


2258 3395 021

محصولات سیم و کابل برق

کابل افشان

کابل افشان

کابل مفتول

کابل مفتول

کابل زمینی

کابل زمینی

کابل مخابراتی

کابل مخابراتی

کابل شیلد دار​

کابل شیلد دار​

قیمت سیم و کابل

سیم و کابل شباهت زیادی به‌هم دارند و به همین خاطر برخی افراد آن‌ها را به جای هم استفاده می‌کنند. در واقع باید گفت که سیم از یک هادی و روکشی به دور آن تشکیل شده است و کابل از ترکیب چند سیم به هم تشکیل شده است و لایه‌های عایق بیشتری نیز دارد تا در برابر انواع آسیب‌های فیزیکی و محیطی مقاوم باشند تا آسیب نبینند.

خرید سیم و کابل و لیست قیمت آن

کابل آنلاین از فروشندگان انواع سیم و کابل است که نمایندگی برندهای مختلفی مانند سیم و کابل البرز را بر عهده دارد. شما می‌توانید برای دریافت محصولات موردنظر خود با این گروه تماس بگیرید و خرید خود را در این مجموعه ثبت کنید. همینطور کابل آنلاین نمایندگان فروشی را در گروه خود دارد که آماده‌اند تا به همه سوالات شما در زمینه سیم و کابل پاسخ دهند. این اتفاق سبب می‌شود تا شما بتوانید با آگاهی و آشنایی کامل با این محصولات، خرید خود را نهایی کنید و محصولات مرغوبی را تهیه کنید.

مشخصات فنی سیم و کابل

هر سیم و کابل از چند لایه مختلف تشکیل شده است؛ اولین و مرکزی‌ترین لایه هادی آن است. برخی اوقات آن را با نام هسته نیز می‌شناسند. این قسمت وظیفه انتقال جریان را برعهده دارد و از جنس مس یا آلومینیوم است. مس رسانایی قوی به حساب می‌آید که قیمت بالایی دارد. به همین خاطر در سال‌های اخیر آلومینیوم یکی از جایگزین‌های آن شده است. آلومینیوم رسانایی کمتری نسبت به مس دارد اما وزن و مقاومت الکتریکی کمتری نسبت به مس دارد که یک گزینه مهم در حوزه سیم وکابل محسوب می‌شود. هادی سیم و کابل به صورت افشان، مفتولی، تابیده و فشرده دیده می‌شود.

در سیم لایه دیگری به دور هادی کشیده می‌شود؛ این لایه عایقی است که از سیم در برابر آسیب‌های بیرونی محافظت می‌کند و معمولاً جنس آن از PE یا PVC است. یک راه برای شناسایی سیم مرغوب آن است که از سطح مقطع آن را برش دهیم و اگر فاصله هادی از تمام جهت‌ها برابر باشد کیفیت مناسبی دارد. البته برخی اوقات سیم‌ها بدون عایق و لخت نیز هستند.

در تعریف کابل باید گفت که همان سیم است که برای فشارهای بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و لایه‌های بیشتری مانند زره، شیلد و عایق برای محافظت نیاز دارد. یکی از انواع کابل‌ها، کابل مفتول است که قیمت پایین‌تری نسبت به رقبای خود دارد و همین موضوع روی تقاضای آن اثر گذاشته است. این کابل به دلیل نداشتن انعطاف کافی به کابل خشک نیز شناخته می‌شود.

در کنار کابل بالا، کابل افشان قرار دارد که انعطاف بالایی دارد و در برابر خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. این کابل رشته‌ای است و به صورت تابیدن سیم‌ها به همدیگر تولید می‌شود. این نوع از کابل‌ها برای سطح مقطع ۱۰ میلی‌متر به بالاتر تولید می‌شوند.

انواع سیم و کابل

با توجه به هدف استفاده، سیم و کابل انواع مختلفی دارد که برای هر کدام از آن‌ها مشخصات متفاوتی تعریف شده است. هدف این است تا سیم و کابل کاملاً مناسب با آن هدف موردنظر باشند. انواع مختلف سیم‌ها به شرح زیر هستند:

  • سیم مفتول
  • سیم افشان و نیمه‌افشان
  • سیم زمینی و ارت
  • سیم نایلونی

در مورد کابل‌ها نیز باید گفت که با توجه به هدف، انواع مختلفی از آن تولید می‌شود. عوامل دیگری مانند تعداد رشته، هسته، اندازه سطح مقطع، مقدار ولتاژ عبوری و نوع هادی روی کاربرد اثر می‌گذارند که سبب تولید انواع کابل‌ها می‌شود که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم. برخی اوقات کابل‌ها را براساس مقدار ولتاژ عبوری تقسیم می‌کنند:

  • کابل فشار ضعیف
  • کابل فشار متوسط
  • کابل فشار قوی
  • کابل فوق فشار قوی

برخی اوقات نیز هدف استفاده سبب تولید  انواع مختلفی از سیم و کابل می‌شود:

  • کابل زمینی
  • کابل هوایی
  • کابل کواکسیال
  • کابل فیبرنوری
  • کابل شبکه
  • کابل جوش

کاربرد سیم و کابل

شما نمی‌توانید صنعتی را نام ببرید که در آن از سیم و کابل استفاده‌ای نشده باشد؛ تمام صنایع برای بالا بردن کیفیت و سرعت آن از سیم و کابل استفاده می‌کنند تا انتقال جریان الکتریکی برای اهداف مختلف به‌درستی اجرا شود.

پرمصرف‌ترین صنعت در مورد سیم و کابل صنعت ساختمان است. در این مورد ولتاژ سیم‌هایی که مورداستفاده قرار می‌گیرند. همینطور ماشین‌ها و تجهیزاتی که در صنایع مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود نیز به سیم و کابل نیاز دارند. اتومبیل‌سازی، کشتی‌سازی و ساخت تجهیزات برقی خانگی نیز از دیگر کاربردهای سیم و کابل هستند.

سوالات متداول در مورد سیم و کابل

چه تضمینی برای اصالت فروش محصولات سیم و کابل برق در فروشگاه دارید؟

فروشگاه کابل آنلاین، نماینده فروش برندهای مطرح کابل برق است و طبق قوانین تجارت الکترونیک محصولات این فروشگاه در برابر مسائلی همچون وجود ایراد، خرابی و اورجینال نبودن قابلیت مرجوعی کالا را دارد.

اگر محصولات سیم و کابل را به صورت عمده خریداری کنم تخفیف دریافت میکنم؟

بله، برندهای مختلف سیم و کابل درصد تخفیف متفاوتی را دارند که در صورت ثبت سفارش کارشناسان ما نرخ روزانه آن را خدمت شما اعلام می نمایند.

درباره محصولات سوال دارم؟

خب اینکه خیلی ساده است! کافیه با شماره های روی سایت تماس بگیرید. تا کارشناسان ما جواب سوالات شما را بدهند.

هزینه ارسال محصولات به چه صورتِ است؟

هزینه ها نسبت به وزن، تعداد، فاصله و نوع ارسال متغیر است. ما همواره سعی می‌کنیم تا از هزینه های اضافی پرهیز کرده و در سریع ترین زمان ممکن، کالای مورد نظر را به دست مشتری برسانیم.

می‏‌تونم کالا رو به صورت حضوری تحویل بگیرم؟

بله با مراجعه به فروشگاه که آدرس آن در سایت است میتوانید به راحتی سفارش یا کالا را دریافت نمایید.

راهنمای خرید سیم و کابل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *