سیم و کابل مفتول

یکی از محصولات حوزه برق سیم و کابل مفتول یا NYY است که به کابل خشک یا زمینی نیز معروف هستند. دلیل استفاده از اسم NYY در آن است که در تولید این سیم و کابل از استاندارد VDE استفاده می‌شود. در ادامه سیم و کابل مفتولی را به طور کامل در کابل آنلاین معرفی می‌کنیم.

در تولید سیم و کابل مفتول هادی و عایق مانند سایر سیم‌ها وجود دارد. هادی سیم مفتولی از جنس مس و آلومینیوم بوده و عایق آن PVC است. مس رسانای قوی به شمار می‌رود که باعث می‌شود عبور جریان برق در آن به درستی و بدون هیچ اختلالی انجام شود اما در سال‌های اخیر به دلیل گران بودن این فلز، در تولید سیم و کابل به استفاده از آلومینیوم رو آورده شده است. با وجود رسانایی کمتر آلومینیوم نسبت به مس، دلیل این کار قیمت اقتصادی این عنصر است.  برای تولید کابل مفتولی نیز این سیم‌های مفتول را به هم می‌تابانند.


لیست قیمت


دریافت کانالوگ

سیم و کابل مفتول

بهترین قیمت محصول

تضمین اصالت کالا​

ارسال به تمامی نقاط

مشاوره رایگان

لیست قیمت سیم و کابل مفتول بروز می باشد.

تاریخ بروزرسانی: 1401/01/20

لیست قیمت سیم و کابل مفتول


برند البرز الکتریک

[ninja_tables id=”412″]
[ninja_tables id=”411″]
[ninja_tables id=”407″][ninja_tables id=”2175″][ninja_tables id=”2178″][ninja_tables id=”2177″]
دیگر محصولات

سیم و کابل

سیم و کابل

کابل افشان

کابل افشان

کابل زمینی

کابل زمینی

کابل مخابراتی

کابل مخابراتی

کابل شیلد دار​

کابل شیلد دار​

خرید سیم و کابل مفتول

در تولید سیم و کابل مفتولی مقدار سطح مقطع آن‌ها معمولاً بین ۰/۵ و ۱ میلی‌متر متغیر است که آن‌ها می‌توانند ولتاژی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ ولت را منتقل کنند. البته برخی اوقات نیز مقدار سطح مقطع از ۱ میلی‌متر فراتر می‌رود تا ولتاژ بالاتر بین ۴۵۰ تا ۷۵۰ میلی‌متر را منتقل کنند. سطح مقطع‌های بزرگ سیم و کابل مفتول مانند ۶ تا ۱۰ میلی‌متر سبب می‌شود تا سیم و کابل در زمان کوتاه‌تری دچار پوسیدگی شود. این تفاوت سطح مقطع سبب می‌شود تا ضخامت و وزن این کابل‌ها نیز بزرگتر شود.

زمانی که از هادی آلومینیومی به جای مس استفاده می‌شود وزن این سیم و کابل مفتولی به مقدار زیادی کاهش می‌یابد. علاوه براین قیمت آلومینیوم پایین‌تر از مس است. همینطور خمش و شکل‌دهی این نوع کابل مفتولی بهتر از سایر انواع آن است.  این موارد سبب می‌شود تا سیم و کابل مفتولی آلومینیومی مصرف بالایی داشته باشد. سیم و کابل البرز الکتریک یکی از تولیدکنندگان این نوع سیم و کابل است که تمام تلاش خود را برای تولید به کار برده است تا بالاترین کیفیت را به مشتریان خود عرضه کند.

انواع سیم و کابل مفتول

سیم و کابل مفتول به دو صورت خشک و ثابت تولید می‌شود که هر کدام از این‌ها در موقعیت‌های مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرند. برای استفاده بهتر کابل شیلددار به انتقال بهتر جریان عبوری از آن کمک می‌کند.

کابل مفتولی NYY برای دستگاه‌های الکتریکی استفاده می‌شود؛ زیرا این کابل در فاصله‌های طولانی وظیفه انتقال جریان را به خوبی انجام نمی‌دهد و همین سبب می‌شود تا در موقعیت‌های کوتاه مورداستفاده قرار بگیرد.

دومین نوع از سیم مفتول، تک‌رشته‌ای است که می‌توان با آن ولتاژهای بسیار پایین را منتقل کرد. نصب این سیم مفتولی به صورت ثابت انجام می‌شود.

کاربرد سیم و کابل مفتول

برای استفاده در صنایع مختلف سیم و کابل مفتول گزینه مناسبی هستند. همینطور این کابل‌ها مقاومت خوبی نسبت به رطوبت دارند که سبب می‌شود در محیط‌های آبی و مرطوب عملکرد خوبی داشته باشند. البته از این کابل‌ها در مناطق خشک نیز استفاده می‌شود.  از سیم خشک مفتولی برای عبور جریان برق در تابلو‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود. در کنار آن، سیم ثابت قرار دارد که انعطاف آن بسیار کم است و همین ویژگی آن سبب می‌شود تا در موقعیت‌هایی مانند زیر دفن یا در دیوار هنگام بتن و گچ‌کاری مورداستفاده قرار بگیرد که نیاز به جابه‌جایی و تغییر ندارد.

برخی اوقات برای کابل‌های دفنی در زیر زمین نیز سیم و کابل مفتول مصرف می‌شود که استفاده گسترده از سیم و کابل مفتول به علت قیمت پایین و اقتصادی آن است.

سوالات متداول در مورد سیم و کابل مفتول

مهمترین ویژگی کابل مفتولی چیست؟

مهمترین ویژگی کابل های مفتولی نرمی و انعطاف پذیری سیم های به کاررفته در ساختار آن است. علت این امر به خاطر وجود فلز مس است که نرم و شکل پذیر است.

کاربرد کابل مفتولی چیست؟

مهمترین کاربرد کابل های مفتولی در مصارف زمینی و ساختمانی در محیط های نم و مرطوب است.

تضمین اصالت کابل مفتولی در فروشگاه کابل آنلاین چیست؟

فروشگاه کابل آنلاین جز معتبرترین و با سابقه ترین عاملین فروش سیم و کابل در شهر تهران است که کالا های اصل و با کیفیت را به قیمت نمایندگی به فروش می رساند.

 
چگونه میتوانیم کابل مفتولی را از فروشگاه کابل آنلاین خریداری کنیم؟

برای خرید از فروشگاه کابل آنلاین، لیست سیم و کابل مورد نیاز خود را به شماره 09121731018 ارسال کرده و استعلام قیمت کنید. پس از دریافت پیش فاکتور و واریز وجه می توانید سفارش خود را نهایی کنید.

 

راهنمای خرید سیم و کابل مفتول

نمایندگی فروش سیم و کابل مفتول

کابل آنلاین نماینده فروش انواع سیم و کابل مفتولی است که شما می‌توانید خرید خود را در این فروشگاه ثبت کنید. این نماینده فروش در لاله‌زار جنوبی واقع شده است. شما با خرید از ما می‌توانید با خیال راحت هر محصولی از سیم و کابل را بخرید. زیرا در خرید کابل برق لازم است که بتوانید کالای مرغوبی خریداری کنید تا آسیب و خسارتی به شما وارد نشود. همینطور کارشناسانی ما آماده‌اند تا به سوالاتتان در زمینه سیم و کابل پاسخگو باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *